Popsute twarze w The Sims 2

Witajcie!

W The Sims 2 istnieje wiele dziwnych błędów. Pamiętam, że kiedyś wysłałam na studia nastolatka z miasta wraz z nastolatką z granej przeze mnie rodziny. Byli parą, więc uznałam, że będą też razem na studiach, następnie wezmą ślub i będą żyli długo i szczęśliwie. Nastolatek z miasta miał nie najgorszą twarz, co kiedyś dla mnie było podstawowym kryterium selekcji simów mających mieć jakiekolwiek potomstwo. Jakie było moje zdziwienie, gdy odkryłam, że mój całkiem normalny nastolatek z miasta na studiach przemienił się w postać przypominającą orka z Władcy Pierścieni.


Wybrankiem serca mojej nastoletniej Simki był chłopak z Przedmieścia, nazwany w plikach gry Orion Teens. Za każdym razem ten nastolatek wygląda tak samo, jednak generuje mu się inne imię i nazwisko. Co jeszcze jest dla niego charakterystyczne? Jeżeli wyślecie go na studia, jego rysy twarzy diametralnie się zmienią. Jest to zasługa jednego z dwóch zepsutych schematów twarzy w grze.

"Zepsute" schematy twarzy dotyczą twarzy 21 i 25 z trybu tworzenia Sima. Simowie, którzy mają którąś z nich, będą zupełnie inaczej wyglądali, gdy przejdą do kolejnej grupy wiekowej. Mogą też ten zepsuty schemat przenosić na potomstwo, jak i owe twarze mogą się generować nowym Simom w mieście. Nie mylcie tego z sytuacjami, gdy z czarnowłosej Kasi Langerak i rudowłosego Daniela Przyjemniaczka rodzi Wam się potomek o blond włosach - to trochę co innego.

Popularniejsi Simowie z popsutymi schematami twarzy to:
- Petronela Macierzanka (ang. Priya Ramaswami) dostępna wraz z mężem w skrzyni rodzin.
- Janina Obraz (Jessica Picaso) z rodziny o tym samym nazwisku w skrzyni rodzin.
- Nastolatkowie z rodziny Lewus - dwoje z sześciorga nieślubnych dzieci Jonatana Lewusa w kodzie gry zapisani jako Orion i Tiave (NPC wałęsający się po Przedmieściu o losowo wygenerowanych imionach i nazwiskach.
- Hal Kapulet z Werony
- Wiola Żart (ang. Viola Jocque) w Dolinie Niezbędnej
- Bracia bliźniacy o nazwisku Rubin (ang. Ruben) dostępni w otoczeniach studenckich - jeden w bractwie studenckim drugi... gdzieś tam też sobie mieszka ze znajomymi.
- Kilku profesorów, NPCów oraz maskotek na uczelni
- Nawet biedna Frania Fortuna z Historii z Życia Wziętych, choć osobiście nie sprawdziłam i nie wiem na ile to jest prawda.
I wiele wiele innych. Angielska lista Simów dostępna jest tu: Sims who use a broken face template

Jak naprawić zepsute schematy twarzy?

1. Zainstaluj fix -> Fix by Argon
Zapobiegnie on tworzeniu kolejnych simów z zepsutymi schematami twarzy, ale nie naprawi obecnych już w grze.

2. Podmień otoczenia w grze na czyste wersje. -> Czyste wersje otoczeń do pobrania
Naprawione maxisowe otoczenia nie powinny zawierać takich błędów jak zepsute schematy, jednak nie jestem pewna, czy eliminują je też u rodzin z kosza. Dam znać jak przetestuję.

3. Napraw twarze samemu.
To moim zdaniem najskuteczniejsza metoda, ale też bardzo czasochłonna. Wymaga zmiany wyglądu sima przez operację plastyczną i utrwalenia zmian w kodzie genetycznym dzięki SimPE. Dokładny tutorial z super zdjęciami tu: How to change genetics after plastic surgery

Dzięki za przeczytanie i mam nadzieję, że notka okaże się przydatna dla wszystkich zasimsowanych w dwójeczce!

Komentarze