Mody w moim The Sims 2

Witajcie!

Gram w The Sims 2 od 2004 roku, czyli praktycznie od premiery. Przez te wszystkie lata odkryłam mnóstwo rzeczy, które mnie denerwują w tej grze i z którymi radzę sobie modyfikacjami stworzonymi przez graczy podzielających moje zdanie. Zapraszam Was na przegląd modyfikacji, które w mojej grze są niezbędne.

1. Level Numbers Added to Job Titles stworzony przez Phaenoh

Prosty mod dodający nam możliwość podejrzenia, na którym poziomie kariery jest nasz Sim. Opcja dla graczy The Sims 3 obecna od początku gry w dwójeczce niestety nie pojawiła się nigdy i by się dowiedzieć na którym poziomie kariery jest nasza postać musimy sprawdzać w internecie lub liczyć awanse, co według mnie lepiej rozwiązać tym modem.


2. Last Name Copier stworzony przez Christianlov

Wasza Simka po rozwodzie z mężem chce wrócić do panieńskiego nazwiska? Wasz Mirosław Landgraab IV z Lazurowej Promenady wziął ślub, urodził mu się syn i chcecie go nazwać Mirosław Landgraab V? W podstawowej grze Wasz Mirek Landgraab przez wszystkie kolejne pokolenia miałby członków rodziny zakończonych tą głupią "IV". Na szczęście żona mojego Mirka jak i jego dzieci mogą mieć nazwisko takie jakie im ustawię dzięki tej modyfikacji. Mod dodaje też możliwość zmiany imienia, gdybyście przypadkiem potrzebowali. Mi się zdarzyło, że przez missclick mój Sim widniał w drzewie genealogicznym jako Pioptr, więc ten mod to mój must have.



3. Wallet Token Controller stworzony przez Christianlov

Po raz kolejny ten twórca przysłużył mi się tworząc przydatny mod. Jestem graczem, który uwielbia utrudnienia w The Sims. W mojej grze wprowadziłam takie rzeczy jak: alimenty, opłaty za studia, opłaty za pogrzeby, pożyczki pieniężne, kradzież części pieniędzy i inne atrakcje. Jak miałabym to zrobić bez moda Wallet Token Controller? Nie mam zielonego pojęcia. W skrócie - mod pozwala na przesyłanie funduszy między simami. Jeśli chcę się pozbyć pieniędzy często wysyłam je do randomowego npca, jak w przypadku np. opłat za studia. Nic tak mi nie psuje gry jak szybkie bogacenie się moich simów.

4. Simblender stworzony przez Twojeffs

Uniwersalny mod dodający wiele opcji, które normalnie są dostępne przez użycie kodu boolProp testingcheatsenabled true, którego raczej nie stosuję w moich wielopokoleniowych rozgrywkach. Wielu graczy używa InSimenatora, który moim zdaniem ma dużo więcej opcji - w Simblenderze nie ma na przykład opcji zabicia sima. Mimo to, używam Simblendera, ponieważ nie potrzebuję tak rozbudowanych opcji, które oferuje InSimenator. Nie korzystam też z ułatwień typu dodanie punktów umiejętności, czy wypełnienie pasków potrzeb, jednak przydaje mi się on gdy chcę edytować osobowość Sima, ponieważ pragnienia życiowe jak "Mieć 20 najlepszych zwierzęcych przyjaciół" do większości Simów mi nie pasują, a często lubią się wylosować i muszę je zmieniać Simblenderem. Dzięki tej modyfikacji mamy też możliwość edytowania relacji między simami, ubrań, wyglądu i wiele wiele innych, jednak myślę, że to jest temat na oddzielny post.

5. Faster University Education stworzony przez Simsky

Mod skraca semestr na studiach, który normalnie trwa 72 simowe godziny. Nienawidziłam przez to wysyłania simów na uniwersytet. Tkwili tam wieczność. Mimo to chciałabym, by moi Simowie (przynajmniej niektórzy) skończyli studia, więc ten mod okazał się strzałem w dziesiątkę. Wcześniej zainstalowałam wersję, która skracała semestr do 48 godzin, obecnie gram na tej, która skraca do 36 i to jest wreszcie jakieś wyzwanie! Polecam dla graczy nudzących się na 72 godzinnych semestrach.


6. Custom bills oraz Expensive bills for apartament stworzone przez Amura

Rachunki, które płacą moi simowie za swoje ogromne wille z basenem są prześmiesznie niskie. Pisałam już o tym, jak lubię utrudniać życie swoim Simom - tutaj macie ciąg dalszy podwyższania wydatków. Oba mody podwyższają wysokość rachunków o wybrany przez Was procent. Pierwszy podwyższa rachunki w domach, drugi w apartamentach (co nie jest konieczne, zwłaszcza że czynsz jest dość wysoki jednak skoro już i tak moi Simowie maja ze mną ciężko...). Możecie podwyższyć rachunki od 50 do 2000%. Ja obecnie podwyższam o 750% w domach i 500% w apartamentach i jestem zadowolona, mimo że czasem muszę dość szybko awansować moich Simów lub kupować im tańsze domy jak stracą pracę. No ale podobnie jest też w prawdziwym życiu, czyż nie?



7. No more witch stworzony przez Squinge

Mod, który zapobiega nalotom czarownic na parcele publiczne. Gdy czarownica pojawia się na parceli moją grę ogarnia szaleństwo i zawiesza się na kilka sekund. Do tego gdy są to złe czarownice to zaraz przywołują burzę (kolejny lag) oraz karaluchy, co jest uciążliwe zwłaszcza przy własnym biznesie. Karaluchy zostają na wieczność, mój Sim non stop próbuje je zadeptać. Gdy się ich wreszcie pozbędzie wiedźma przylatuje znowu i zabawa zaczyna się od początku. NIE W MOJEJ GRZE.

8. Perfect plants z paczki fixów od Twojeffs

Lubię ogrodnictwo w Simsach, zwłaszcza w trójce i czwórce, jednak dwójka to zupełnie inna bajka. Krzewy zarastają błyskawicznie, w miejscu kałuż wyrastają chwasty, gdy "pomalujesz" sobie trawniczek zieloniutką trawą to ona pierwsza obrośnie chwastami zanim zdążysz w ogóle podnieść słuchawkę i zadzwonić po ogrodnika. Ogrodnik przychodzi co trzy dni i nie wyrabia się przez cały dzień z ogarnięciem dużego ogrodu - co oznacza, że wszystkie zarośnięte krzewy i chwasty będą psuć nastrój naszego Sima przez kolejne trzy dni. A jeśli masz żywopłot... lepiej niech Twój Sim zrezygnuje z pracy, chyba że lubisz mieć niski poziom wystroju gdy tylko Sim wejdzie na podwórko. Kolejnym punktem do wyeliminowania jest narzekanie pracowników dbających o ogród, gdy na ich drodze do krzewu wymagającego strzyżenia stoi coś co im to uniemożliwia... Strzyżenie ogrodów było u mnie zajęciem dla dziadków na emeryturze i Simów lubiących naturę, jednak jestem w stanie poświęcić ich hobby dla świętego spokoju z tymi przeklętymi chwastami.

9. Phone Book stworzony przez Phaenoh


Co tu dużo mówić - dostajemy opcję kupienia książki telefonicznej z numerami telefonów do wszystkich Simów w mieście.


10. Pregnacyspan stworzony przez Cheech1

Ciąża w The Sims 2 trwa trzy dni. Dla mnie to zbyt długo, ponieważ przywykłam do grania systemem, gdzie liczę sobie, że w przybliżeniu jeden dzień to jeden rok. Dziewięć miesięcy jest trochę bliższe roku niż trzech lat, stąd skrócenie ciąży do jednego dnia.

11. Simply Leftovers stworzony przez  MogHughson

Gracze The Sims 3 pewnie zauważyli, że w trzeciej odsłonie gry gdy wkładamy danie do lodówki nasz Sim potem wyjmuje sobie do zjedzenia jedną porcję tego dania, zamiast ciągnąć całą misę na blat a potem dzielić na porcję... w TS2 robi dokładnie to drugie. Ten mod pozwala schować do lodówki danie podzielone na pojedyncze porcje. Zmiana bardzo kosmetyczna ale mnie bardzo cieszy.

12. Creature Fixes stworzony przez J. M. Pescado

Nadnaturalne postacie w Simsach zawsze wydawały mi się trochę dziwne - szczególnie fakt, że kiedy wampir ugryzie jednego z naszych Simów zaczyna gryźć jak gdyby nigdy nic randomowych npców. Irytujące jest gdy zmieni nam jakiegoś wałęsającego się po mieście Bogusława Czekoladkę, Juana Naleśnika, Radka Niejadka, czy jednego z naszych simów, którymi akurat nie gramy, ale może też popsuć nam grę jeśli ofiarą jego krwiożerczego szału padnie Zadecka. Prócz gryzienia, mod naprawia kilka mniejszych błędów jak problemy z kolorem skóry u czarownic, bezsensowne pragnienia nadnaturalnych simow (o zostaniu nadnaturalnym simem!), czy dziwne nikomu niepotrzebne wspomnienia wilkołaków. Warto zainstalować, jeśli gracie dłużej w jednym mieście.

13. Desk Locator stworzony przez MogHughson

Jest to ramka na zdjęcie stawiana na biurko. Gdy dziecko naszego Sima zaklepie sobie biurko, będzie kładło na nim (lub obok niego - grunt, że w jednym miejscu) pracę domową.

14. Disease Mod stworzony przez Simler90

Mod nieco reguluje choroby w grze. Nie utrudnia zbyt mocno powracania do zdrowia, rozszerza jednak statystyki o plusy zdrowotne z bycia wysportowanym lub wypoczywania na wakacjach.

15. More sensible badge gain stworzony przez Gummilutt

Miałam straszny problem z wbiciem złotej rangi fryzjera. Robiłam metamorfozy praktycznie bez końca... aż odkryłam ten mod, który naprawia ten problem i teraz zdobywam nowe rangi nie irytując się na niezbalansowaną grę.

16. No More Stupid Memories! stworzony przez DiLight

Wiem, że wielu graczy nie zwraca uwagi na wspomnienia Simów, ale ja je bardzo lubię. Dlatego wkurzają mnie zbędne i milion razy powtarzane "Ja i <Randomowy Sim> spotykamy się po raz pierwszy!". Usunęłam to instalacją "No 'Met Sim' Memory". Prócz tego za przydatne uznałam "No 'Met Pet' Memory", które usuwa to samo wspomnienie tylko ze zwierzakami i "No 'Vermin' Memory", które usuwa wspomnienia o karaluchach. Prócz tego jest jeszcze masa innych wspomnieć, które - jeśli są one dla Was zbędne - możecie usunąć.

17. Select Your Cementary stworzony przez arek_91

Uważam ten mod za KONIECZNY dla każdej gry. Utracenie nagrobka to częsta przyczyna usunięcia Sima np. z drzewa genealogicznego i tym samym uszkodzenia wszystkiego co z nim związane - wspomnień innych Simów czy relacji rodzinnych. Coś takiego może namieszać w naszej grze, więc polecam przenoszenie nagrobków na oddzielnie stworzony cmentarz miejski, żeby nie sprawiały nam problemów. Ten mod po śmierci wszystkich Simów na parceli umożliwia wybranie parceli publicznej na którą zostaną przeniesione groby.

18. Unlocked University Outfits stworzony przez windkeeper

Mod umożliwia ubieranie dorosłych Simów w ubrania młodych dorosłych.

19. Watch TV from All Chairs stworzony przez MogHughson

Mod umożliwia Simom oglądanie telewizji z różnych krzeseł - nie tylko z kanapy lub foteli umieszczonych tuż przed telewizorem. Jak dla mnie - przydatne, zwłaszcza na imprezach, kiedy wszyscy moi simowie ustawiali się przed kanapami i oglądali telewizję na stojąco.

20. Pets and Children Share Bed stworzony przez MogHughson

Bardzo przydatny mod, który umożliwia dzieciom i zwierzakom spanie w jednym łóżku. Przydałby mi się mod, który umożliwia to i dorosłym Simom, no ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

21.  Maxis Centerpiece... as Centerpiece! stworzony przez Lord Darcy

Mały Fix odnośnie stawiania obiektów na stołach. Kiedy chcemy postawić na stole w jadalni kwiaty naszym Simom automatycznie uniemożliwimy im zjedzenie posiłku przy tym meblu. Ten mod to skutecznie naprawia.

22. No Jealousy Unless Married/Engaged/Going Steady stworzony przez Smonaff

Mod sprawia, że Simowie nie dostają ataku zazdrości, kiedy widzą swojego ukochanego całującego się z kimś innym (oczywiście dopóki nie są w stałym związku ze swoją sympatią). Bardzo przydatne, zwłaszcza do tworzenia otwartych związków.

23. Click on sim to change clothes stworzony przez Smonaff

Dzięki temu modowi otrzymujemy opcję przebrania Sima po kliknięciu na niego (bez użycia szafy). Taka opcja pojawiła się w The Sims 3 i myślałam, że w The Sims 2 mogę bez niej żyć, jednak uznałam, że dla własnej wygody przyda mi się ta modyfikacja.

24. Community Skilling stworzony przez Pescado

Po co robić siłownię publiczną w The Sims 2 skoro Simowie ćwiczący na niej nie zdobywają kondycji? No właśnie... ten mod rozwiązuje takie problemy i umożliwia rozwijanie wszystkich umiejętności na parcelach publicznych. Wreszcie.

25. OMSP stworzony przez SilentLucidity

Uwielbiam ten mod. Dzięki niemu mogę sobie ustawić kwiatki na lodówce, siedemdziesiąt gratów na jednej półce, świeczkę na telewizorze, a nawet mogę posadzić dziecko na szafie. Niezbędnik każdego dekoratora.

26. Pregnant Sim Wear Any Outfit stworzony przez Squinge

Mod jest raczej kwestią estetyki - jeśli macie zainstalowane stroje z Meshami ciążowymi, to Wasza Simka będzie spacerować z brzuszkiem w normalnych ubraniach, zamiast tego piżamowego standardowego stroju.


Lista będzie się rozrastać o kolejne mody a o aktualizacjach będę informować na bieżąco w kolejnych postach. Podzielcie się swoimi modami i dajcie znać, czy pomogłam Wam znaleźć coś, co wykorzystacie w swojej grze.

Komentarze

  1. Kocham te mody dziękuje bardzo <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, w jakim pliku zapisać pierwszą modyfikację?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju jesteś moim wybawieniem, dziękuję za ten artykuł <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy artykuł. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świadectwo dotyczące tego, w jaki sposób otrzymałem pożyczkę w wysokości 2% (Frank Loans Services) k.frankloans@gmail.com

    Bez zastrzeżeń polecam współpracę z firmą Frank Loan Services, jeśli jesteś na rynku kredytu hipotecznego na dom. Rozmawiałem z wieloma brokerami podczas kupowania mojej pożyczki hipotecznej przez Internet, Od pierwszego kontaktu mogłem powiedzieć, że jest typem osoby, której mógłbym zaufać, aby pomóc mi podjąć najlepszą decyzję dla mnie i mojej rodziny, Oferują zarówno krótkie, jak i długie terminy pożyczka na okres 1-30 lat, z zabezpieczeniem lub bez, ale bez sprawdzania zdolności kredytowej, a ich usługi są szybkie, niezawodne i godne zaufania, ponieważ zostały przetestowane i zaufane przeze mnie w przeciwieństwie do innych firm. E-mail: k.frankloans@gmail.com

    Ich usługi obejmują pożyczki refinansowe, pożyczki na pojazdy ciężarowe, pożyczki na edukację, pożyczki studenckie, pożyczki osobiste, pożyczki samochodowe, pożyczki konsolidacyjne, pożyczki biznesowe, pożyczki zabezpieczone i niezabezpieczone, pożyczki hipoteczne, pożyczki mieszkaniowe. : k.frankloans@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz